Nieuwsbrief

NIEUWS FLITS!

Het centrale trefpunt voor iedereen die geintresseerd is in: Vliegtuigen, Vlucht Simulatie of Spelletjes.

Dus sla deze site op in uw favorieten of laat uw naam en E-mail adres achter en wij berichten u telkens er grote veranderingen op de site zijn of niet te missen informatie over airshows, gebeurtenissen in de luchtvaart wereld, enz. Dus twijfel niet langer en abonneer je vandaag nog op onze nieuwsbrief! Indien U een voorsmaakje wil ga dan naar de onderkant van deze pagina.

LET OP: WIJ DOEN NIET AAN SPAM MAILING!! Ik haat zelf SPAM!!

Als u vragen hebt, opmerkingen of eenige suggestie's voor de informatie site, of gewoon algemene informatie, alstublief aarzel dan niet en mail ons op:

In Nederlands of Engels, wat u prefereerd!

Gauw tot kijk!


Nieuwsbrief inschrijving
Ik wens om : 
verwittigd te wordenniet meer verwittigd te worden
Naam: 
Email: 

Uw informatie zal niet worden gepubliseerd op deze site noch ergens anders of gebruikt worden voor andere doeleinden dan u te verwittigen over nieuws omtrent www.simbuilder.be. Uw informatie zal niet verkocht worden of op andere manieren vrijgegeven worden aan derden. U kan steeds de optie " Ik wens om niet meer verwittigd te worden" gebruiken om uw gegevens uit onze databank te verwijderen.

 

Nieuwsbrief 2006.

Hallo Nieuwsbrief abonnee,

Zo als belooft onze eerste nieuwsbrief, u zult veel info vinden over luchtvaart, meetings die op het programma staan, nieuwe artikelen die gaan gepubliceerd worden op de Infosite en nieuwe producten in de Webshop. Ik hoop dat je er van geniet, FLY SAFE !

F-16 versus Eurofighter:

De F-16 is een gevechtstoestel uit de late jaren 70, met dit in gedachte, kun u zich wel voorstellen dat de systemen en technologie aan boord van dit toestel stilaan verouderd raken. In plaats van elk systeem één per één te gaan vervangen, waarom niet een volledig nieuw gevechtstoestel aanschaffen?

De Eurofighter is getest geweest tegen een F-16 en met succes! De Eurofighter won op één been, dus wie weet, misschien word hij de vervanger van de F-16. Hoe dan ook, de Fighting Falcon zal altijd een mooie jager zijn. Indien u de Eurofighter eens wil bekijken is hier alvast een leuke schermbeveiliger:

Een mooie Eurofighter ScreenSaver


De Airbus A380:

De super jumbo vliegt, dat hebben we allemaal gezien tijdens de eerste vlucht op 27 April 2005, omstreeks 10:29 steeg hij op vanaf de startbaan 32L op Blagnac Internationale Luchthaven van Toulouse. Ondertussen heeft de A380 een reeks van testen afgewerkt maar naast technische problemen heeft de Airbus een veel groter probleem. Het gerucht doet de ronde dat hij te zwaar zou zijn waardoor hij het vooropgestelde vrachtgewicht niet zou kunnen transporteren. Ondertussen is men bij Boeing druk bezig aan de bouw van de Dreamliner 787. Wat momenteel het best verkochte vliegtuig is wereldwijd! Airbus ontkent dat er ook maar enig probleem zou zijn dat van die aard is dat ze niet in staat zouden zijn op tijd te leveren bij hun klanten. Maar tegelijk zijn ze compensatie vergoedingen aan het uitbetalen. Laten we hopen voor Airbus dat het allemaal goed komt.

 

HyperSoar, vliegen tegen Mach 10!

Herinnerd u zich nog de Concorde, het vliegtuig dat z’n neus kon laten op en neer gaan? Nu hij uit dienst is genomen denken veel mensen dat ze nooit sneller zullen vliegen dan de snelheid van het geluid. Wel, u zou wel eens verrast kunnen zijn, want dat is denken zonder rekening te houden met de HyperSoar. Dit toestel vliegt tegen een snelheid van niet minder dan Mach 10!! Dit wil zeggen 10620 km/h !!!
De Concorde kon “maar” Mach 2 bereiken(2124 km/h), maar daarentegen gaat de HyperSoar door de dampkring. Wanneer dit ruimtevliegtuig klaar zal zijn is moeilijk te zeggen, maar als het ooit gebouwd word zult u de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld; van Los Angeles naar Tokyo te vliegen in 72 minuten! En u zult in de ruimte geweest zijn!

De Hypersoar, de toekomst?!

GESCHIEDENIS

Traian Vuia 1:

Als er één ding is dat u kunt stellen over hem is het dat hij koppig was, en zo zijn doel en droom toch wist te bereiken. Traian Vuia is geboren op 17 Augustus 1872 in een dorp genaamd; Surducul Mic, in Roemenië. Hij was uitvinder die er van overtuigt was dat hij in staat was om een vliegtuig te bouwen dat “zwaarder-dan-lucht” was. In die tijd klonk dit onmogelijk om iets te bouwen dat zwaar was om er dan mee te vliegen. Het begon allemaal in 1901 toen hij de mogelijkheid bestudeerde van bemand vliegen, maar zoals altijd is geld de hamvraag. In 1902 ontmoette hij Victor Tatin die hem vertelde dat het onmogelijk was omdat zijn project de nodige stuwkracht ontbrak. In plaats van op te geven, zette hij door in zijn project. Na de afwijzing van het project door de “Académie des Sciences” in Parijs in 1903, werd het bestempelt als een utopie. Zij stelde dat het onmogelijk was om een vliegtuig te bouwen dat zwaarder was dan lucht, als ze toen maar eens de A380 hadden kunnen zien!!! Jules Verne moet helderziende geweest zijn als u het mij vraagt!!

In 1903 ging hij van start met het bouwen van zijn vliegtuig, welke hij afwerkte in 1905. In het begin werd het getest als auto en reed hij er mee rond om zo er gewoon aan te raken, hier na werden de vleugels gemonteerd en kon hij proberen te vliegen.
Op 18 Maart 1906 probeerde hij het voor de eerste keer,…….en met groot succes! Hij vloog een afstand van 12 meter met een hoogte van 1 meter. De droom kwam uit. In 1907 stond zijn vliegtuig genaamd “Vuia II” tentoon op het eerste Aeronautical Salon in Parijs. Knap werk Traian Vuia!

Een wikipedia artikel over Traian Vuia

De Infosite

ATA 100:

Sommige onder jullie zullen opgemerkt hebben dat de publicatie van de ATA 100 artikelen gestopt zijn, in het Engels alsook in het Nederlands, maar dit is enkel omdat het schrijven  van deze artikelen zeer veel tijd kost. Tijd die ik momenteel niet heb omwille van alle organisatorische aangelegenheden omtrent de Meetings / Airshows. Maar vanaf November tot Maart begin ik er terug aan om de ATA 100 artikelen te vervolledigen in beide talen. Verder hebben sommige onder jullie opgemerkt dat de Engelse versie groter is dan de Nederlandse, dit zal dan ook gecorrigeerd worden zodat beide versies even groot zijn.

De ATA 100 artikelen

Wij hopen dat deze nieuwsbrief leuk was om te lezen en hopen u ooit te kunnen dienen op een Meeting, Airshow, of via onze Webwinkel.

Vlieg veilig!!!

Mareel Filip, alias “Simbuilder”.



(c) 2004 www.simbuilder.be

Created by See3D.be