|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Welkom bij Simbuilder.be Bedankt voor uw bezoek aan onze site. Simbuilder.be is opgestart op 1 April 2004, en was oorspronkelijk bedoeld voor de verkoop van vlucht simulator onderdelen tegen een goedkopere prijs dan reeds op de markt te vinden was, en dit uitsluitend voor de thuis bouwer. Maar dit bleek al snel een onmogelijke opdracht vanwege de hoge instap kosten en grote concurrentie in de FS wereld. Hierdoor waren we genoodzaakt dit te herbekijken en onze strategie aan te passen. De verkoop van zulke onderdelen en of volledige sim's is dan ook naar een later moment verplaatst. Om toch een klanten bestand op te bouwen hebben we er toen voor ge-opteerd om luchtvaart merchandise te gaan verkopen via het internet. Om in 2005 vervolgens, deze artikelen eveneens aan te bieden op luchtvaart happenings en airshows. Dit hebben we enkele jaren met veel plezier gedaan vanwege het directe contact met de klant. Maar omwille van de financieële crisies zijn we in 2009 verplicht om onze zelfstandige activiteiten volledig te stoppen met pijn in het hart!! :-( Ik ben even wel nog steeds bezig met mijn eigen visie van hoe een vlucht simulator er zou moeten uit zien, en hoe hij zou moeten bewegen. Dit project kreeg de naam; “Simbuilder’s Virtual Sphere” of kortweg; de “SVS” !!! De evolutie en ontwikkelingen in dit project kunnen gevolgd worden op de Engels talige versie van deze site. Dit omwille van het feit dat dit alles reeds een hoge arbeidsintensieve bezigheid is. Wat ik met deze site proberen te doen, is een informatie site te bouwen stukje voor stukje. Het is dus mogelijk dat u nieuwe teksten of topics vind van tijd tot tijd. Simbuilder is dan ook een actieve site die nog steeds wordt onderhouden en up-to-date word gehouden.
Eind 2009 heeft Simbuilder.be zich terug getrokken van het speel terrein op het gebied van verkoop van aviation gadgets op airshows en aviation meetings. Dit mede door de komst van de financiële crisis, leek het ons beter er een punt achter te zetten. Maar vermits Simbuilder.be oorspronkelijk was opgestart voor de verkoop van vlucht simulatoren en onderdelen, heb ik nog steeds een fasinatie om mijn eigen sim te bouwen voor eigen gebruik! De 4 jaar dat we op de happenings en meetings stonden, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om markt onderzoek te doen naar welk type vliegtuig nu eigenlijk de meeste fascinatie geniet. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen! ONE-SEATER PLANES, dit zijn de toestellen waar in de piloot centraal geplaatst is met of zonder een “navigator” achter hem zoals bv.: F-14! Mijn persoonlijke interesse gaat echter nog een stap verder,…namelijk boven op de interesse voor eveneens de straaljager, gaat mijn bijzondere belangstelling naar ruimtevaart. In deze categorie zijn reeds verschillende flight sim software pakketen verkrijgbaar. En daar en boven zijn er veel ruimte gebaseerde games die eveneens uitermaten geschikt zijn voor de SVS! Simbuilder’s Virtual Sphere of "S.V.S.": Wat als, een sim 360° beeld zou hebben! Sterker nog, wat als deze sim met 360° beeld ook nog eens 360° “free movement” zou hebben!!!! Onmogelijk zeg jij! Het tegen deel is reeds bewezen door TNO/AMST en hun “Desdemona“ wat zoveel betekend als: “Spatail Disorientation Training Dynamic Flight Simulator”, desoriëntatie is één van de unieke vlucht eigenschappen die tot voor kort niet nabootsbaar waren. Met de komst van de Desdemona is dit nu verleden tijd! De Desdemona is een zeker leven beschoren als training sim voor F-14 piloten en dergelijke. Bijvoorbeeld volgende videoclip:
Het originele idee om een simulator te bouwen die kon bewegen in 360° vrije beweging en zonder limitatie kwam bij mij in 1996! Tijdens een nachtelijke sessie Descent 3 ! Het overviel me dat, een simulator die 360° in alle drie assen der beweging (X,Y,Z) pas echt in staat kon zijn om de bewegingen van het spel na te bootsen!! Op dat moment had ik een prachtig idee om zulke simulator zelf te bouwen,...maar de kennis en financiële capaciteit ontbraken. Sterker nog, na kontact op te nemen met de Unif van Delft in 2008, werd mij medegedeelt dat soort gelijke simulator reeds voor hande was, zijnde de Desdemona door TNO-AMST!!! Dit was nieuws waarmee we niet meteen wisten wat te doen. Was dit goed of net niet?! Eén ding was zeker, het ONMOGELIJKE was net getransporteerd recht in de realiteit!! Wat als de S.V.S. enkel bestond uit de gimbal? Waaruit een gyroscoop eigenlijk is opgebouwd! De op en neer beweging samen met de rond draaiende beweging van heel het platform, is eigenlijk niet van toepassing in de S.V.S., zoals je kunt zien in de video hier onder.
Wanneer je door de gangen van een mijn suist tijdens een sessie Descent 3, terwijl je een barrel rol uitvoert en je in je veiligheidsriemen hangt, is de simulatie reeds compleet!!! En als toetje kies je, je eigen favorieten muziek, die weerklinkt in de speakers van je piloten helm. Je kunt praten met je mede-spelers, via de micro die ingebouwd zit in het zuurstofmasker dat je op hebt. Want je zit in een Multi-player game session via een LAN -verbinding tegen twee Amerikanen, een Zweed, en een Japanees! Eat this!! Geraanimmooooooooooooooo!!!!! Descent III: Descent is een spel waarin jij “ the material defender Nr 1032” ingehuurd word als “orde op zake steller” zeg maar huurling! Jij MOET, als je betaalt wilt worden althans, elke mijn vrij maken van de virus bestemde robots die eigendom zijn van de firma PTMC als mede de mijnen zelf, PTMC zijnde jouw werkgever!! Vervolgens word je geacht elke mijn die geïnfecteerd is te vernietigen. Geloof me op m’n woord als ik zeg dat dit niet “altijd” evident is! Vermits sommige robots beter bewapend zijn dan jij met je Pyro space craft. Jouw baas, met name Dravis, echter heeft het virus zelf ge-upload! Dit stukje info word je eigenlijk pas naar het einde van de game duidelijk. Je neemt dit Dravis natuurlijk kwalijk dat hij deze informatie heeft achter gehouden. Het plot komt echter helemaal tot zijn recht wanneer het je duidelijk word dat Dravis de verantwoordelijke is voor het feit dat je "warp drive" hapert op het einde van Descent 2. Dit krijg je trouwens te zien tijdens de intro van Descent 3. Zie de intro hier onder. Dit deed hij om jou niet uit te moeten betalen. Vanaf dan zijn het niet meer alleen de robots die jij wil uitschakelen, maar vooral Dravis, je baas.
Maar er zijn misschien ook nog andere oplossingen,.......... U raad het al, voor de sim een feit zal zijn zullen er nog heel wat radertjes in gang gesteld moeten worden. De ontwikkeling gaat verder. Stay tuned!!! Als u vragen hebt, opmerkingen of u vind iets niet wat u zoekt, mail ons via: en wij zullen uw verzoek zo snel mogelijk beantwoorden!! Aarzel dus niet om ons te contacteren! Alleen op die manier bouwen we : DE SITE VOOR DE LUCHTVAART FANAAT, GAMER EN SIMULATOR BOUWER ! Let’s kick the tires and light the fires big daddy ! V1, V2, Rotate ! Fly safe, seeyaa !! ____________________________________________________________ De Nederlandstalige versie van deze site is momenteel "nog steeds" in aanbouw. Ik, Simbuilder ben druk in de weer achter de schermen om alle aanpassingen door te voeren aan de NL versie. Boven op alle andere taken omtrent de volledige site. En vooral met het project in het bijzonder. De aanpassingen van dit gedeelte van de site komt dus jammer genoeg op de laatste plaats vermits ik dit combineer met deze taken boven op werk en gezin. 24u is toch ook zo weinig hé! Deze versie kwam tot stand na herhaaldelijke vraag naar een NL versie. Door bezoekers van onze site, en voornamelijk aan onze verkoopsstand op airshows en meetings. Ik ben hiermee al even bezig om zo nu en dan aanpassingen te doen wanneer de tijd het toe laat, maar het zal dus nog een hele poos duren vooraleer dat de Nederlandstalige versie evenredig zal zijn aan zijn Engels broertje. Dit komt omdat zijn Engelse broer natuurlijk alle voorrang krijg, vermits er meer “hit’s” geregistreerd worden voor wereldwijd gesproken taal, zijnde Engels, dan voor Nederlands en Vlaams samen! Wij hopen op uw begrip, en verontschuldigen ons voor enige ongemak. Simbuilder. Article last modified on 27/12/2013 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|